Pokémon Go bugs

bugs pokemon goOnlangs is het nieuwe spel Pokémon Go uitgebracht, een populair spel waarbij je opzoek gaat naar Pokémon. Maar ook dit spel vertoont haperingen. Het kan zijn dat je verbindingsproblemen ervaart met de server, doordat veel mensen bij jou in de buurt de game aan het spelen zijn. Of misschien heb je geen goede internetverbinding. Natuurlijk kunnen er ook problemen ontstaan bij het spelen van het spel. De server werkt niet goed, ligt eruit of er zijn andere problemen waardoor het spel of onderdelen ervan even niet goed werkt. Vaak worden bepaalde functies (tijdelijk) uitgeschakeld, om de server minder te overbelasten. Laat je vooral niet ontmoedigen, de ontwikkelaars doen er alles aan om de problemen op te lossen. Wanneer je problemen ervaart, is het goed om het spel te herstarten of om even opnieuw in te loggen. Dit zijn welbekende bugs en mogelijke tips om ze te omzeilen:

Moeite met inloggen?

Pokémon Go kampt (nog steeds) met verbindingsproblemen. Wanneer de servers te veel belast worden, kan het zijn dat je moeite hebt met inloggen. Dit kan ook voorkomen wanneer de connectie met de server of het internet niet stabiel is. Verplaats jezelf naar een andere plaats en probeer op deze manier een betere verbinding te krijgen. Sluit de applicatie een (aantal) keer af en open deze opnieuw. Het kan ook zijn dat de servers tijdens het spelen uitvallen. Er zal dan een error verschijnen. Dit is een gevolg van overbelasting. De ontwikkelaar van de applicatie, Niantic, is bezig om de servercapaciteit te vergroten, maar door de grote populariteit blijven er problemen bestaan. In een dergelijk geval zal je moeten wachten tot de servers weer beschikbaar zijn.

Er staan alleen nog maar drie voetstapjes

Op de kaart kun je, normaal gesproken, rechtsonder zien hoever een Pokémon van je vandaan is. Dit wordt aangetoond met 1, 2 of 3 voetstapjes. Hoe meer stapjes, hoe verder weg de Pokémon. Op dit moment is deze functie tijdelijk uitgeschakeld en staan er alleen nog maar drie voetstapjes. Dit is gedaan omdat de server anders te veel overbelast wordt. Aan dit probleem wordt gewerkt.

Applicatie blijft hangen bij het gooien van een Pokéball

Het gebeurt niet alleen bij jou, het spel loopt vaak vast wanneer je een Pokéball hebt gegooid om een Pokémon te vangen. Er zal een laad symbooltje (draaiende Pokéball) verschijnen. Wacht minstens een paar seconden en probeer het spel daarna opnieuw op te starten. Deze problemen doen zich vaker voor bij minder stabiele internetverbindingen en wanneer veel mensen bij jou in de buurt het spel aan het spelen zijn. In dit geval kun je beter naar een minder drukke omgeving gaan of een betere internetverbinding opzoeken. Wanneer de applicatie vastloopt, probeert de server uit te vinden of je de Pokémon met deze gooi hebt gevangen. De server reageert dan niet zoals het hoort en loopt vast. Weet je niet of je de Pokémon hebt gevangen? Kijk dit dan na in je Journal, nadat het spel weer is opgestart. Hier kun je zien of je de Pokémon wel of niet hebt gevangen.

Pokémon is niet te zien en te vangen via de camera

Controleer dan eerst of je de AR-schakelaar hebt ingeschakeld. Deze komt in beeld wanneer je een Pokémon wilt vangen. Vraag desnoods iemand anders of ze willen laten zien, waar de schakelaar verschijnt. Kun je deze schakelaar niet vinden? Dan kan het zijn dat je smartphone niet geschikt is en geen bewegingsmeter bevat.

Mogelijk bruikbare bug bij Lucky Egg

Dit is een bug waar jij eventueel gebruik van kunt maken. Hierbij kun je een Lucky Egg of een Incense langer kan gebruiken dan de gewoonlijke dertig minuten. Dit doe je door de tijd van je telefoon handmatig aan te passen. Draai de tijd terug via: instellingen → algemeen → datum en tijd. Vergeet niet de automatische instellingen uit te schakelen.

Moeilijkheden bij uitbroeden van een ei

Er zijn meerdere spelers die geklaagd hebben dat ze de afstand van het ei hebben afgelegd, maar het ei nog niet is uitgebroed. Dit kan te maken hebben met twee verschillende zaken. De eerste hiervan is snelheid. Je kunt de applicatie niet voor de gek houden door de afstand met de auto af te leggen. De afstand wordt namelijk niet meer gemeten bij een hogere snelheid van 24 kilometer per uur. Ga in een rustig tempo wandelen én probeer ook in een rechte lijn te lopen. De applicatie berekend namelijk de afstand aan de hand van de tijd en de vorige locatie.

De tas blokkeert het scherm

Dit gebeurt met name als je de tas opent, voordat of als een Pokémon zich van de strijd wegdraait of rent. Het scherm met items blokkeert je gezichtsveld en je kunt dit menu niet wegklikken. Je zal de applicatie dan opnieuw moeten opstarten. Het kan ook zijn dat de Pokémon ‘verdwijnen’ wanneer je ze probeert te vangen. Schakel in dit geval de AR-modus tijdelijk in. Je zal dan in ieder geval een idee krijgen van waar de Pokémon ongeveer is.

Aanschaffen van items

Het kan voorkomen dat jouw gekochte items niet in de inventaris worden weergegeven. Log even opnieuw in en – als het goed is – staan de items er nu wel tussen. Een andere error kan optreden, wanneer je iets aan wilt schaffen in de Pokémon store of wanneer je Pokécoins wilt kopen. De applicatie geeft dan aan dat je het item al in je bezit hebt, terwijl dit helemaal niet zo is. Dit is een teken dat transacties niet goed worden verwerkt. Beide problemen ontstaan waarschijnlijk door overbelasting. Herstart in dit geval ook de applicatie.

Last van spook Pokémon

Wanneer een Pokémon verdwijnt in het spel, kan het zijn dat deze nog steeds op de lijst van dichtstbijzijnde Pokémon gaat. De Pokémon lijkt standaard op drie voetstapjes afstand te zijn. Om deze zogenaamde spook Pokémon van de kaart te halen en alleen de ‘echte’ Pokémon over te houden, kun je het beste de applicatie afsluiten en weer heropenen.

admin

Ze noemen me ook wel Ash Ketchum

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Poképedia.nl is VOLLEDIG GRATIS

We vragen slechts een Like op onze pagina om toegang te krijgen..